דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד נבחר אם נבנה אתר סטטי או אתר דינמי לעסק שלנו? 

מאת    [ 15/08/2010 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 1942 פעמים ]

יש הבדל מהותי בין פיתוח אתר סטטי לעסק שלנו או אתר דינמי, במאמר הבא נפרט מהם ההבדלים ואיך כיצב לנהוג עם כל אתר.

אז נתחיל עם אתר סטטי, אתר מסוג זה נבנה בדרך כלל ע"י מתכנת ולבעל או מנהל האתר אין אפשרות לבצע שינויים או להוסיף תכנים אלה אם הוא ישנה את קוד האתר, לכן אם אין לו ידע בתיכנות זה יהיה תלוי תמיד בגורם חיצוני.
לעומת אתר סטטי, אתר דינמי בנוי על גבי מערכת ניהול, מעין בק אופיס, אשר נכנסים אליה בעזרת סיסמא. מערכת זו נותנת למנהל האתר אפשרות לבצע שינויים בתוכן האתר ולעיתים אף בעיצובו, בצורה בסיסית.
אם בוחנים את שתי האפשרויות כמובן שנעדיף, אני לפחות, פיתוח אתר דינמי. כדי למנוע את התלות במתכנת.

לפני שמרימים את הכפפה ורצים לבנות אתר דינמי יש לבחון את שתי סוגי האתרים, אתר דינמי או אתר סטטי, בשלוש נקודות - עיצוב, קידום במנוע חיפוש, וניהול האתר.

עיצוב האתר:

אתרים דינמיים ברובם מגבילים את עיצוב האתר יותר מאתרים סטטיים, העמודים בנויים מטמפלייטים בודדים הבנויים מקטעי תפריטים, כותרת, כותרת תחתית ועוד..
בעוד אתר סטטי נותן למעצב יותר חופש פעולה שכן הוא יכול להקדיש יותר לעיצוב כל עמוד בניפרד, לדוג' הוא יכול ליצור את העמוד הראשי כתמונה אחת ותפריט בתוכה בעוד העמודים הפנימיים יהיו רק עם טקסטים .
לכן תלוי על מה ברצונכם לתת יותר דגש לדוג' לאתר לשמלות כלה נעדיף אתר סטטי ואולי מערכת לעידכון תמונות בעוד פורטל קידום אתרים צריך לעדכן על הזמן תכנים ומאמרים ייחודיים לכן עדיף אתר דינמי.

ניהול אתר:

בבחירת אתר סטטי למנהל האתר אין יותר מידי עבודה שכן אתר מסוג זה לא נועד לעידכון שוטף, אך אם יש עידכון עדיף שלמנהל האתר יהיה מעט ידע בתיכנות.
כאשר בונים אתר דינמי הסיפור הוא אחר לגמרי, רבות הן החברות אשר מעסיקות בין שורותיהן אדם מקצועי שתפקידו הוא לעדכן אתר האתר באופן שוטף וכן לדאוג לשיווקו ברשת ע"י מחלקת שיווק נרחבת. לכן במקרה של אתר דינמי המתעדכן באופן יומיומי מערכת ניהול דינמית הינה חובה.
בנוסף ניתן לבדוק אפשרות בא האתר ברובו הוא סטטי אך חלקו ניתן לשינוי ע"י מערכת קטנה, לדוג' ברוב החברות עמודי ה- אודות, צור קשר, פרופיל החברה ועוד.. לרוב נשארים סטטיים, אך עמודי החדשותמבצעים, אירועים ועוד.. מתעדכנים על בסיס יומי. לכן לא כדאי להשקיע במערכת דינמית יקרה אלה ליצור מערכת קטנה שתעדכן רק את העמודים האילו.

קידום האתר במנועי חיפוש

באתר סטטי יש יתרון מסויים לנושא האופטימיזציה לעומת אתר דינמי, שכן מקדם האתרים יכול להכניס תגי title,h1,h2,h3 ועוד תגים שונים במקומות הנכונים, לקבוע את שמות עמודי האתר, ועוד...
אך לעומת זאת אתר דינמי הוא אתר שמתעדכן בתדירות גבוהה יותר ואת זה מנועי החיפוש אוהבים, כמו כן ניתן להוסיף ולעדכן מאמרים בכל זמן נתון.
עוד דבר קטן כיום ישנם מערכות ניהול דינמיות המאפשרות לבצע הכנסת תגי HTML שונים במערכת שלהם לכל עמוד בניפרד ע"י מקטעי קידום לכל עמוד.

לסיכום, כשהינכם נערכים לבניית אתר עדיף להשקיע מעט מחשבה קדימה, שידרוגים עתידיים, עידכון, תוספות ועוד. כמו כן חישבו כמה זמן תוכלו להשקיע באתר, מה אתם רוצים להשיג ממנו? יכולתו האישית של האדם שינהל את האתר. כאשר יהיו לכם התשובות לשאלות אילו כנראה תדעו האם אתם צריכים אתר סטטי או אתר דינמי.

pgn בנייה וקידום אתרים, מיתוג בפייסבוק - www.pgn.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב